FSLI vine cu precizări legate de munca la domiciliu în regim de telemuncă


Conform art. 33  din Decretul 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, institutiile si autoritatile publice centrale si locale, autoritatile administrative autonome, regiile autonome, societatile si companiile nationale si societatile la care statul ori o unitate administrativ teritoriala este actionar unic sau majoritar, societatile cu capital privat introduc, acolo unde este posibil, pe perioada starii de urgenta, munca la domiciliu sau in regim de telemunca, prin act unilateral al angajatorului.

Astfel, in perioada starii de urgenta este posibil ca angajatorul sa modifice locul muncii la domiciliul salariatului sau in telemunca prin act unilateral fara a fi necesar acordul salariatului.

Decizia angajatorul va mentiona ca se modifica locul muncii la domiciliul salariatilor sau in regim de telemunca pe perioada starii de urgenta in baza art. 33 din Decretul 195/2020.

Daca salariatii presteaza activitate folosind tehnologia informatiei si comunicatiilor activitatea va fi prestata in regim de telemunca.

Decizia va fi intocmita in functie de fiecare situatie in parte dupa cum este vorba de munca la domiciliu, activitate in regim de telemunca, toti salariatii sau numai o parte va presta activitate in regim de telemunca/domiciliu, etc.

In situatia in care toti salariatii societatii vor presta activitate in regim de telemunca, angajatorul poate emite o decizie colectiva in care va mentiona ca: Incepand cu data de .........si pana la incetarea starii de urgenta, salariatii societatii vor presta activitate in regim de telemunca de la domiciliul lor.

Alaturi de aceasta precizare care reprezinta o precizare expresa ca salariatii muncesc in regim de telemunca, a locului muncii precum si a perioadei in care salariatii muncesc astfel, decizia va trebui sa mentioneze elementele obligatorii prevazute de art. 5 alin. (2) din Legea 81/2018:

  • programul in cadrul caruia angajatorul este in drept sa verifice activitatea telesalariatului si modalitatea concreta de realizare a controlului;
  • modalitatea de evidentiere a orelor de munca prestate de telesalariat;
  • responsabilitatile partilor convenite in functie de locul/locurile desfasurarii activitatii de telemunca, inclusiv responsabilitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca;
  • obligatia angajatorului de a asigura transportul la si de la locul desfasurarii activitatii de telemunca al materialelor pe care telesalariatul le utilizeaza in activitatea sa, dupa caz;
  • obligatia angajatorului de a informa telesalariatul cu privire la dispozitiile din reglementarile legale, din contractul colectiv de munca aplicabil si/sau regulamentul intern, in materia protectiei datelor cu caracter personal, precum si obligatia telesalariatului de a respecta aceste prevederi;
  • masurile pe care le ia angajatorul pentru ca telesalariatul sa nu fie izolat de restul angajatilor si care asigura acestuia posibilitatea de a se intalni cu colegii in mod regulat (intalnirea se poate realiza oline);
  • conditiile in care angajatorul suporta cheltuielile aferente activitatii in regim de telemunca.

Cu respect,

Simion HANCESCU - Presedinte F.S.L.I.

 

Inapoi la toate stirile

Anunturi recomandate

reclame