Andrei Marga: organizare amatoare a învatamântului românesc


Scoala româneasca a înregistrat în acest an cele mai slabe rezultate la examenul de bacalaureat, din ultimii zece ani. În sesiunea de toamna, 70% dintre candidati au picat examenul. Actorii din sistem recunosc esecul sistemului de educatie, însa au dificultati când vine vorba de propunerea unor solutii. Universitatile dau vina pe Ministerul Educatiei si viceversa. În tot acest timp, scolile ofera absolventi din ce în ce mai slab pregatiti.

Doar putin peste 30% dintre candidatii la examenul de bacalaureat din sesiunea din toamna au reusit sa promoveze. Rezultatele slabe au confirmat înca odata nivelul slab de pregatire al elevilor, acestea fiind întarite de aceeasi promovabilitate scazuta la sesiunea din vara a bacalaureatului, când doar 64% dintre elevi au trecut de acest examen. În luna iulie, Ministerul Educatiei a declarat ca Bacul din 2010 a adus cel mai slab procent de promovabilitate din ultimii zece ani.

Marga: Pregatirea elevilor este întâmplatoare, iar legislatia este facuta de niste amatori agresivi

PhotobucketRectorul Universitatii Babes-Bolyai, Andrei Marga, considera ca rezultatele slabe de la bacalaureat nu se datoreaza numai elevilor slab pregatiti, iar explicatia lui se lega de "organizarea amatoare a învatamântului românesc".

"Ma îndoiesc ca examenele de bacalaureat, sub conducerea actualului Minister, sunt concludente, pentru ca organizarea este amatoare. Exista o vasta demotivare a elevilor, a profesorilor si a parintilor în tara. România plateste costurile vaste ale demotivarii, iar aceste costuri se vor plati si daca notele vor fi mari. În definitiv, nu notele vor fi problema, ci nivelul de pregatire al elevilor care este foarte scazut", a spus pentru REALITATEA.NET, rectorul Universitatii Babes-Bolyai, Andrei Marga. 

Oficialul a adaugat ca pregatirea elevilor este "întâmplatoare, nesistematica, iar consecinta se traduce într-un numar mare de tineri si adulti cu pregatire precara".

Andrei Marga nu îsi pune prea multe baze în noua Lege a Educatiei.
"Solutiile pe care le avanseaza Ministerul Educatiei pentru a schimba sistemul vor distruge complet educatia în România din cauza ca legislatia este prost gândita, în sensul politizarii sistemului, si facuta de oameni nepriceputi. Nicio tara nu merge pe solutiile înaintate de actualul Minister. În nicio tara nu ajung niste amatori agresivi ca la noi, care sa dea tonul în legislatie", a conchis Andrei Marga.

Ministerul Educatiei: Bacalaureatul a fost "pervertit" în momentul în care unele facultati au decis sa admita elevii pe baza acestui examen

"O evaluare trebuie sa fie fotografia a ceea ce se masoara si se apreciaza prin nota.
În acest moment vorbim de fotografia celor care s-au prezentat la sesiunea din toamna a bacalaureatului", a declarat pentru REALITATEA.NET, secretarul de stat în Ministerul Educatiei, Oana Badea.

Oficialul a explicat ca anul acesta, Ministerul Educatiei si-a propus sa fie mai riguros în evaluarea elevilor, mai ales ca accesul în învatamântul superior se face pe baza examenului de bacalaureat.

Din pacate, eforturile Ministerului de a aplica masuri mai dure nu sunt sprijinite de profesori, care îi supraevalueaza pe elevi. "Din punctul meu de vedere exista o supraevaluare a elevilor si o diferenta evidenta între notele pe care le obtin elevii în timpul liceului si performantele de la bacalaureat. Mi se pare un rau major ce se întâmpla. Examenul de bacalaureat trebuie sa fie examenul de final de liceu, dar care sa nu fie esenta accesului la facultate", a completat Oana Badea.

Mai mult, aceasta considera ca examenul de bacalaureat a fost "pervertit" în momentul în care unele facultati au decis sa admita elevii pe baza notei de la bacalaureat. Fara a formula o parere ferma legata de acest mod de admitere, Oana Badea a spus ca examenul de admitere ajuta la selectarea viitorilor studenti si impune o anumita calitate a fiecarei unitati de învatamânt.

Rectorul Universitatii Bucuresti: Sistemul de educatie este decredibilizat, iar resursa umana demotivata


Ceva mai succint, rectorul Universitatii Bucuresti, Ioan Pânzaru, a declarat pentru REALITATEA.NET ca "examenele nationale pot fi o buna oglinda a calitatii învatamântului dintr-o tara "si ca rezultatele la aceste examene depind de seriozitatea cu care sunt organizate. Acesta nu ignora nici calitatea slaba a elevilor, despre care spune ca sunt "candidati fara competente necesare", dar argumenteaza aceste standarde scazute prin faptul ca "sistemul de educatie este decredibilizat, resursa umana este demotivata si depreciata, iar proiectul care vedea educatia un sector prioritar, Pactul National pentru Educatie, s-a împotmolit între politica si finantare".

"Experienta reformelor americane arata ca trebuie realizata o ierarhizare în termeni de evaluare si retributie între profesori si institutie si ca trebuie organizate proiecte prioritare. Pâna atunci, declinul educatiei poate fi oprit numai prin masuri locale", a conchis Ioan Pânzaru.

Inapoi la toate stirile

Anunturi recomandate

reclame