EVALUARE IN EDUCATIE - Matematica - 3 martie 2012


        In data de 3 martie 2012, va avea loc etapa a II a a concursului de matematica organizat de Fundatia de Evaluare in Educatie, proiect aflat sub egida Academiei Romane.
        "Concursul Nastasescu" asa cum este cunoscut in randul elevilor, are ca presedinte onorific pe domnul Profesor Doctor Constantin Nastasescu, membru permanent al Academiei Romane. Elevii pot afla amanunte despre activitatea domniei sale, accesand pagina oficiala a concursului, la adresa http://www.evaluareineducatie.ro/disciplina-matematica/Info/Constantin-NASTASESCU-527

Va oferim cateva informatii despre structura subiectelor


MATEMATICA – AN SCOLAR 2011 – 2012
 
Fiecare candidat primeste 10 puncte din oficiu. Punctajul maxim al unei lucrari este de 100 de puncte.

Clasa a II-a

Subiectul I
• 5 itemi cu alegere multipla, fiecare are câte 4 variante de raspuns, doar una fiind corecta.
Pentru fiecare item se acorda 7 puncte. În total, 35 de puncte.
Subiectul II
• 5 itemi de completare. 
Pentru fiecare item se acorda 7 puncte. În total, 35 de puncte. 
Subiectul III
• 2 probleme cu rezolvare completa, care pot fi structurate dependent sau independent, dar obligatoriu fiecare are 10 puncte. 
10 puncte vor fi de dificultate medie spre dificil, iar 10 puncte vor fi dificile spre foarte dificile si vor fi distribuite în cadrul celor doua probleme.

Daca elevul rezolva cei 10 itemi de dificultate scazuta spre mediu (subiectul I si II), obtine 80 de puncte, corespunzatoare notei 8.


Clasele a III-a si a IV-a

Subiectul I
• 7 itemi cu alegere multipla, fiecare are câte 4 variante de raspuns, doar una fiind corecta.
Pentru fiecare item se acorda 5 puncte. În total, 35 de puncte. 
Subiectul II
• 7 itemi de completare. 
Pentru fiecare item se acorda 5 puncte. În total, 35 de puncte. 
Subiectul III
• 2 probleme cu rezolvare completa, care pot fi structurate dependent sau independent, dar obligatoriu fiecare dintre ele are 10 puncte. 
10 puncte vor fi de dificultate medie spre dificil, iar 10 puncte vor fi dificile spre foarte dificile si vor fi distribuite în cadrul celor doua probleme.

Daca elevul rezolva cei 14 itemi de dificultate scazuta spre mediu (subiectul I si II), obtine 80 de puncte.


Clasele V-VIII

Subiectul I
• 10 itemi cu alegere multipla, fiecare are câte 4 variante de raspuns, doar una fiind corecta.
Pentru fiecare item se acorda 4 puncte. În total, 40 de puncte. 
Subiectul II
• 10 itemi de completare.
 Pentru fiecare item se acorda 3 puncte. În total, 30 de puncte. 
Subiectul III
• 2 probleme cu rezolvare completa, care pot fi structurate dependent sau independent, dar obligatoriu fiecare dintre ele are 10 puncte. 
10 puncte vor fi de dificultate medie spre dificil, iar 10 puncte vor fi dificile spre foarte dificile si vor fi distribuite în cadrul celor doua probleme.

Daca elevul rezolva cei 20 de itemi de dificultate scazuta spre mediu (subiectul I si II), obtine 80 de puncte.

Clasele IX-XII (Programa 1 si Programa 2)

Subiectul I
• 10 itemi cu alegere multipla, fiecare are 5 variante de raspuns, doar una este corecta.
Pentru fiecare item se acorda 5 puncte. În total, 50 de puncte.
Subiectul II
• 10 întrebari cu grad mediu de dificultate. 
Pentru fiecare item se acorda 3 puncte. În total, 30 de puncte.
Subiectul III
5 probleme cu grad sporit de dificultate, fiecare valorând 2 puncte. În total, 10 puncte.
 
Observatii. Structura subiectelor si modul de concepere sunt abordate astfel încât sa permita desfasurarea concursului de evaluare în timpul de evaluare prezentat pentru fiecare disciplina, cu respectarea urmatoarelor cerinte:
- gradul de dificultate este progresiv, conform standardelor curriculare de performanta specificate în programele MECTS, pentru fiecare disciplina în parte;
- subiectele sunt concepute astfel încât sa realizeze evaluarea privind  logica,  intuitia, creativitatea, abilitatile si competentele candidatilor având la baza etapa scolara parcursa, punându-se accentul pe caracterul practic-aplicativ;
- itemii formulati vor respecta programa MECTS si cerintele de ordin metodic, stiintific;
- itemii formulati vor asigura un caracter competitional.
 
Obiective. Elaborarea subiectelor pentru cele trei etape de evaluare trebuie sa atinga toate obiectivele de referinta specificate în programele MECTS, pentru fiecare disciplina si an de studiu în parte, anume:
- capacitatea de a realiza rationamente dupa diferite criterii logice, de a clasifica, de a demonstra, de a gasi rapid si eficient solutii în situatii noi, abstractizate;
- capacitatea de a realiza operatii logice (formalizare), de a transfera pe baza de analogii solutii identificate în situatii problematice noi;
- la cei mici (clasele II-IV): dezvoltarea gândirii logice pe baza operatiilor simple de analiza, sinteza si comparatie, corelatii cu suport concret, intuitiv.


Comunitatea Mate.Info.Ro ureaza SUCCES tuturor participantilor!

Inapoi la toate stirile

Anunturi recomandate

reclame