Cum vor fi platiti profesorii la BACALAUREAT si EVALUAREA NATIONALA in 2012


O R D I N
privind modul de plată a personalului didactic care face parte
din comisiile pentru evaluarea națională a elevilor clasei a VIII-a,
pentru examenul naţional de bacalaureat şi
pentru examenele de absolvire/certificare a competenţelor profesionale pentru
învăţământul profesional, liceal şi postliceal – sesiunile anului 2012


În baza prevederilor art.111, alin (1), lit. d), din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr.536/2011 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, cu modificările și completările ulterioare,
în conformitate cu prevederile OMECTS nr.3753/2011 privind aprobarea unor măsuri tranzitorii în sistemul național de învățământ,
în baza prevederilor OMECTS nr.5219/2011 privind organizarea și desfășurarea evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, în anul școlar 2011-2012,
în conformitate cu prevederile OMECTS nr.5218/2011 privind organizarea și desfășurarea examenului de bacalaureat 2012,
în baza prevederilor OMECTS nr.5222/2011 privind aprobarea metodologiei de organizare și desfășurare a examenului de certificare a calificării profesionale a absolvenților ciclului inferior al liceului care au urmat stagiile de pregătire practică,
în conformitate cu prevederile OMECTS nr.4853/2009 privind aprobarea metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului pentru obţinerea atestatului de competenţă lingvistică pentru absolvenţii claselor cu studiu intensiv şi bilingv al unei limbi străine şi pentru absolvenţii claselor cu predare în limbile minorităţilor, precum şi a atestatului pentru predarea unei limbi străine la clasele I – IV de către absolvenţii claselor cu profil pedagogic, specializarea învăţători – educatoare,
în baza prevederilor OMECTS nr.4843/2009 privind aprobarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului de atestare a competenţelor profesionale a absolvenţilor claselor de matematică-informatică şi matematică-informatică, intensiv informatică,
în conformitate cu prevederile OMECTS nr.4115/2009 privind aprobarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului pentru certificarea competenţelor profesionale în învăţământul liceal, filiera vocaţională,
în baza prevederilor OMECTS nr.5172/2008 privind aprobarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenelor de certificare a calificării profesionale a absolvenţilor din învăţământul profesional şi tehnic preuniversitar,


MINISTRUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI ŞI SPORTULUI
emite prezentul ordin:


Art.1. – (1)Personalul didactic care face parte din comisiile organizate în unitățile de învățământ pentru evaluarea națională a elevilor de clasa a VIII-a este plătit după cum urmează:

- membru – 150 lei;

- asistent - 20 lei/zi.

(2) Personalul didactic care face parte din comisiile din centrele zonale de evaluare/ comisiile de contestații pentru evaluarea națională a elevilor clasei a VIII-a este plătit după cum urmează:

- președintele comisiei:

 la o comisie de până la 1000 de candidați (inclusiv) - 400 lei;

 la o comisie de peste 1000 de candidați - 425 lei;

- vicepreședinte - 225 lei;

- secretar (cadru didactic cu abilităţi în operarea pe calculator/informatician),

membru – 200 lei;

- profesor evaluator - 3 lei/lucrare corectată;

(3) Pentru activitatea desfășurată în evaluarea națională, persoana responsabilă cu activitatea de comunicații virtuale la nivelul inspectoratelor școlare/persoana de contact din unitatea de învățământ/centrul de comunicare este plătită cu 275 lei.


Art.2. – (1) Personalul didactic care face parte din comisiile de bacalaureat din centrele de examen şi din centrele zonale de evaluare este plătit după cum urmează:

Comisii din centre de examen

- preşedintele comisiei:  la o comisie de până la 450 de candidaţi (inclusiv) - 400 lei;

 la o comisie de peste 450 de candidaţi - 425 lei;

- vicepreşedinte, secretar, membru - 275 lei;

- asistent - 25 lei/zi.

Comisii din centre zonale de evaluare

- preşedintele comisiei:  la o comisie de până la 1000 de candidați (inclusiv) - 600 lei;

 la o comisie de peste 1000 de candidați - 625 lei;

- vicepreşedinte -350 lei

- secretarul (cadru didactic cu abilităţi în operarea pe calculator/informatician) - 300 lei;

- membru - 275 lei; - profesor evaluator - 4 lei/lucrare corectată.

(2) Pentru activitatea desfășurată în cadrul examenului de bacalaureat, persoana responsabilă cu activitatea de comunicații virtuale la nivelul inspectoratelor școlare/persoana de contact din unitatea de învățământ liceal/ centrul de comunicare este plătită cu 300 lei.

Art.3. – (1) Personalul didactic care face parte din comisiile de bacalaureat de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale este plătit după cum urmează:

- secretar (cadru didactic cu abilităţi în operarea pe calculator/informatician) - 75 lei;

- membru - 75 lei;

- asistent - 20 lei/zi;

- profesor examinator:

 pentru proba de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română sau în limba maternă, respectiv pentru proba de evaluare a competenţelor digitale - 2 lei/candidat;

 pentru proba de evaluare a competenţelor lingvistice într-o limbă modernă - 3 lei/ candidat;

(2) Personalul didactic care face parte din comisiile de organizare şi desfăşurare a probelor specifice susținute de elevii secţiilor bilingve francofone, în vederea obținerii mențiunii speciale ”secție bilingvă francofonă” pe diploma de bacalaureat, este plătit după cum urmează:

Pentru proba anticipată:

- secretar (cadru didactic cu abilităţi în operarea pe calculator/informatician) - 75 lei;

- membru - 75 lei;

- profesor evaluator - 2 lei/candidat;

Pentru proba scrisă la disciplina non-lingvistică:

- asistent – 20 lei/zi;

- profesor evaluator - 2 lei/lucrare corectată.

(3) Pentru proba scrisă de cultură spaniolă din cadrul examenului de bacalaureat, susţinută de absolvenţii secţiilor bilingve româno-spaniole, personalul didactic este plătit după cum urmează:

- asistent – 25 lei/zi;

- profesor evaluator - 4 lei/lucrare corectată.

Art.4. Personalul didactic care face parte din comisiile judeţene/regionale de contestaţii pentru examenul bacalaureat este plătit după cum urmează:

- vicepreşedinte -350 lei

- secretarul (cadru didactic cu abilităţi în operarea pe calculator/informatician) - 300 lei;

- membru - 275 lei;

- profesor evaluator - 4 lei/lucrare corectată.

Art.5. - (1) Personalul didactic care face parte din comisiile de examinare pentru obţinerea certificatului de competenţe profesionale/atestatului profesional, liceu – filiera vocaţională, este plătit după cum urmează:

- secretar - 75 lei;

- membru evaluator - 1,5 lei/candidat examinat.

(2) Îndrumătorii proiectului/lucrării de specialitate sunt plătiţi după cum urmează:
- 4,5 lei/proiect coordonat şi avizat favorabil pentru susţinere.

(3) Prevederile alin.(1) şi (2) se aplică şi pentru personalul didactic care face parte din comisiile de examen pentru obţinerea atestatului profesional de către absolvenţii claselor de matematică-informatică, matematică-informatică – intensiv informatică, precum şi pentru obţinerea competenţelor lingvistice pentru clasele cu studiu intensiv şi bilingv al limbilor străine, ori pentru clasele cu predare în limbile minorităţilor.


Art.6. Personalul didactic care face parte din comisiile de examen din centrele de examen pentru obţinerea certificatului de calificare profesională de nivel 1, 2 sau 3 şi personalul didactic care face parte din comisiile de examinare din centrele de examen organizate pentru absolvirea învăţământului postliceal este plătit după cum urmează:

- secretar - 75 lei/persoană;

- membru evaluator:  3,5 lei/lucrare scrisă corectată;
 3 lei/lucrare practică evaluată;
 1 leu/candidat pentru susţinerea proiectului /proba orală;

- îndrumător/coordonator - 4,5 lei/proiect coordonat și avizat favorabil (pentru îndrumătorii de proiect la anul de completare, liceu-filiera tehnologică, şcoala postliceală şi şcoala de maiştri);

- asistent - 20 lei/zi.


Art.7. Personalul didactic care face parte din comisiile judeţene/a municipiului Bucureşti de contestaţii pentru examenul de absolvire a învăţământului profesional, a învăţământului liceal-filiera tehnologică şi vocaţională şi a învăţământului postliceal este plătit după cum urmează:

- evaluator: 3,5 lei/lucrare scrisă corectată.

Art.8. - (1) Unităţile de învăţământ în care se organizează centre de examen şi centre zonale de evaluare vor elibera o adeverinţă care cuprinde informaţiile necesare pentru plata activităţii depuse, pentru fiecare membru al comisiilor pentru evaluarea națională, al comisiilor de bacalaureat, al comisiilor de examinare din centrele de examen pentru obţinerea certificatului profesional de nivel 1, 2 sau 3, sau al comisiilor din centrele de examen pentru absolvirea învăţământului postliceal, care nu face parte din unitatea de învăţământ respectivă. Adeverinţa va fi semnată de directorul unităţii de învăţământ, pe baza listei alcătuite şi semnate de preşedintele comisiei respective. Pentru personalul didactic care face parte din comisia judeţeană/regională de contestaţii, adeverinţele sunt eliberate de inspectoratul şcolar.
(2) Drepturile prevăzute la art.1-7 vor fi achitate de unităţile de învăţământ preuniversitar/ inspectoratul şcolar în care membrii comisiilor au carnetul de muncă. Pentru preşedinţii comisiilor de bacalaureat din centrele de examen si din centrele zonale de evaluare, cadre didactice universitare, drepturile prevăzute la art.2. se achită de către unităţile de învăţământ preuniversitar în care este organizat centrul de examen/centrul zonal de evaluare respectiv.


Art.9. Cheltuielile de deplasare în afara localităţii, ocazionate de participarea personalului didactic la comisiile prevăzute la art.1-7, vor fi suportate de inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr.1860/2006 privind drepturile băneşti ale salariaţilor instituţiilor publice și regiilor autonome cu specific deosebit pe perioada delegării, detaşării în altă localitate, precum și în cazul deplasării în cadrul localităţii, în interesul serviciului, cu modificările ulterioare (pct.44 al cap. VII din anexă).


Art.10. Direcţia Generală Economic, Finanţe, Resurse Umane, Direcţia Generală Educaţie şi Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii, Direcţia Generală Învăţământ în Limbile Minorităţilor, Relaţia cu Parlamentul şi Partenerii Sociali, inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, precum şi conducerile unităţilor de învăţământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.


Ministru,
Cătălin Ovidiu BABA
Bucureşti
Nr. 3863
Data: 02.05.2012


SECRETAR DE STAT,
András Győrgy KIRÁLY
SECRETAR GENERAL ADJUNCT,
Monica Cristina ANISIE
DIRECŢIA GENERALĂ JURIDICĂ
DIRECȚIA AVIZARE ACTE ȘI CONTENCIOS
DIRECŢIA GENERALĂ ECONOMIC, FINANŢE, RESURSE UMANE
DIRECTOR ,
Eugenia Cristina POMAGĂ
DIRECTOR GENERAL,
Mihai PĂUNICĂ
AVIZ DE LEGALITATE,
DIRECȚIA GENERALĂ ÎNVĂȚĂMÂNT ÎN LIMBILE MINORITĂȚILOR, RELAȚIA CU PARLAMENTUL ȘI PARTENERII SOCIALI
DIRECTOR GENERAL,
Domokos SZŐCS
DIRECŢIA GENERALĂ EDUCAŢIE ŞI ÎNVĂŢARE PE TOT PARCURSUL VIEŢII
DIRECTOR GENERAL,
Liliana PREOTEASA

Inapoi la toate stirile

Anunturi recomandate

reclame